Ibland undrar jag hur det kommer sig att samhället ser ut som den gör. Speciellt nu när vi är i decembermånad och snart jul. Vi har aldrig haft det så lätt med att outsourca tjänster som städ, livsmedel till dörren, alla e-handels bolag (den här listan är väldigt lång). Men vi stressar som aldrig förr!
Vad är det exakt vi stressar för undrar jag!?!
 
Senaste månaderna har jag undvikit att springa runt och shoppa på helgerna, plötsligt har jag så mycket mer tid till annat och jag hinner vila och vara hemma under helgerna, vilket jag inte gjort innan. Jag hinner varva ner, läsa böcker, se filmer & serier, laga mat & baka och allt annat som jag tycker om men som jag sällan gjorde.
 
Den här julen kommer få presenter inhandlas, presenterna är genomtänkta och kommer inte kosta skjortan då jag har planerat väl och hunnit jämföra priser. Julmaten har planerats och vi kommer inte gå bananas när det kommer till mängden (vilket ofta har hänt tidigare år), resorna är inplanerade och budgeterade och julbaket hålls på en rimlig stressnivå. Så de kommade veckorna fram till jul ska bli behagliga dagar med mycket glöggfika, bra böcker och lugn i stugan.
 
Hur värderar du din tid?

Kommentera

Publiceras ej